MŠ 1 + 2 - Týden s koloběhem vody 21. 4 2023
Tento týden si budeme povídat o koloběhu vody.
Nejdřív nám ale předškoláci povídají o tom, jak se jim líbil zápis do školy.
Hrajeme hru na dešťovou vílu a kroupového krále.
Pozorujeme jaká je, a co v ní můžeme vidět.
Hrajeme hru na koloběh vody. Jsme kapičky v mraku.
Při písničce Prší, prší padáme z mraku dolů na zem.
Stáváme se různou vodou - pramínkem, potůčkem, mořem, rybníkem, řekou,....
... ohřívá nás sluníčko, a jako pára stoupáme zpátky do nebe...
... kde tvoříme velký mrak ...
... plný těžkých kapiček vody.
A zase pršíme dolů na zem.
Pouštíme si pohádku Proč prší.
Zkoumáme venku, co udělá voda, která se nevsákne.
Pozorujeme vodu smíchanou s hlínou.
Objevujeme složení bláta.
Nabíráme vzorky znečištěné vody pro zkoumání pod mikroskopem.
Rybník se vylil ze břehů.
Likvidujeme následky povodně a vracíme po kapkách vodu z rybníku zpět.
Marťánek Paxi nám ukazuje, jak je to s vodou na Zemi.
Hrajeme si s potůčky, potoky, řekami a mořem.
Naším úkolem je dostat se přes vodu na druhý břeh.
Učíme se rozlišovat pojmy úzký-široký-užší-širší.
Řeku už nepřeskočíme, musíme se na druhý břeh dostat po kamenech.
Přes moře se dostaneme jedině na lodích.
Posloucháme symfonickou báseň Vltava od Bedřicha Smetany.
Popisujeme si, co se v hudbě právě s Vltavou děje.
Své emoce vyjadřujeme pohyby se šátky v barvě vod.
Podívali jsme se ke slatinskému rybníku.
Malujeme víčky kapky vody.
Děti, které absolvovaly výukový program s dětmi z Vraclavi, Putování s kapkou vody, provází tímto programem mladší děti.
Plníme kapku v mraku vlhkostí.
Kapka je už těžká a může se vypršet na zem.
Sledujeme pohádku, která nás bude doprovázet celým dopolednem.
S kapičkami Pepíčkem a Evičkou plníme interaktivní úkoly na dotykové obrazovce.
Jak se kapičky jmenovali?
Pro koho je voda na Zemi důležitá?
Při písničce Prší, prší kreslíme déšť a společně s kapičkami padáme na zem.
Kdo nekreslí, ten zpívá :-D
V jaké podobě se voda může dostat na zem?
Evička putovala jako voda podzemní. Koho v podzemí potkala?
Kolik kapiček jelo vlakem a kolik na vlak čekalo?
Kolik kapiček bylo v prvním vagónu a kolik ve druhém.
Kapičky se chtěly stát vodou pitnou. Museli nejprve projít úpravnou vody než se dostaly do domácnosti. Kde všude můžeme vodu potřebovat?
Voda z domácností putuje do kanalizace. Je velmi špinavá a zapáchá.
Vnímáme zápach kanalizační vody a shodujeme se, že se musí vyčistit než se vypustí zpět do přírody.
Sledujeme v pohádce postup čištění vody v ČOV.
Zkoumáme pod USB mikroskopem vzorky znečištěných vod, které jsme nasbírali na vycházce.
Vyrábíme si domácí čističku vody.
Jako pitná voda putujeme po kapkách z vodojemu potrubím do domácností.
Tam pokládáme kapku vody tam, kde se využije.
Na česlech vybíráme hrubé nečistoty.
Když byli Pepíček a Evička čisté a mohli se vrátit do přírody, sluníčko je ohřálo, a jako pára stoupali do nebe, kde se z nich stal opět mrak.
Sledujeme, jak to celé bylo dál.
Opakujeme si celý koloběh vody a ukazujeme si ho na reálných obrázcích, které přiřazujeme k těm pohádkovým.
Starší kamarádi předávají dětem ve svém týmu medaile za putování.
Zpět na přehled