MŠ 1 - Týden s vodou, zemí a vzduchem 13. 2. 2022
Tento týden si budeme povídat o tom, co je pro život na Zemi nejdůležitější. O vodě, zemi a vzduchu.
Představujeme se novým žáčkům ve třídě.
Slavíme s Matym narozeniny.
Zkoušíme nafouknout dárek od Elenky.
Hrajeme hru země, voda , vzduch...
... když se řekne země, pochodujeme....
.... když vzduch, létáme ...
Vyrábíme si obrázek z bláta, ledové kostky obarvené na modro a z jarových bublin vzduchu.
Zkoumáme při tom vodu. Její skupenství a rozdíl v teplotách.
V tomto koutku zase třídíme obrázky podle toho, jestli to, co je na nich se pohybuje ve vzduchu, na zemi nebo ve vodě.
A tady si trénujeme jemnou motoriku. Nabíráme fazolky a dáváme je ze lžičky rovnou na obrázek zeměkoule podle barev. Neměly by nám moc padat na koberec :-D
Do zaschlého obrázku kreslíme do části vzduchu bubliny, do části vody čárky deště a do části země stříháme a lepíme ze zeleného papíru rostlinku.
Mezitím si samozřejmě hrajeme :-)
Zkoumáme vzduch. Zkoušíme ten z našich plic do něčeho zavřít.
Ale zjišťujeme, že ho pořád nijak nevidíme. Ale objevili jsme, že ho můžeme cítit.
Zkoušíme, jak jde rozproudit vzduch.
Zkoušíme to různými způsoby. Některé rozproudí vzduch hodně a některé méně.
Jeden ze způsobů rozproudění vzduchu je běhání dokola. Jsme jako veliký větrák :-)
A teď vzduch pociťujeme skrze rozproudění vzduchu padákem.
Na zemi chodíme třeba po překážkové dráze.
Hrajeme hru na bubliny. Létáme vzduchem podle řečeného počtu.
Hrajeme hru na mračouna bručouna, který honí dešťové kapičky a vrací je do mraku.
Hrajeme na skaláky, kreří si sbírají kameny na stavbu skály.
Potom si každý skalák přepočítá z kolika kamenů má skálu a porovnáváme, která je větší nebo menší a o kolik kamenů.
Sledujeme pokus, na kterém si vysvětlíme koloběh vody.
Zpět na přehled