MŠ 1 + 2 - Týden s lidským hmatem 10. 3. 2023
Tento týden si povídáme o lidském hmatu.
Poznáváme naše prsty na rukou.
hmat vnímáme skrze kůži. Zkoumáme ji pod mikroskopem.
Kůži zkoumáme i pod lupou. Popisujeme všechny zajímavosti.
hmatem rozeznáváme spoustu věcí. I dotek trávy, květin, chlad nebo teplo, jemnost či hrubost a také bolest.
Prsty dokážou nahmatat spoustu věcí, tvarů, nerovností.
Zkoušíme si to na hmatových grafomotorických labyrintech.
Pomocí hmatu se snažíme najít předměty, které nepatří do sypkých směsí.
Nahmatané předměty pokládáme na přesná místa na papíru, která nám zároveň ukazují, kolik předmětů je ještě nenajitých.
Přes nohy rozeznáváme různé povrchy na senzomotorické dráze.
Rukama si ohmatáme povrch na malém kotouči ...
... a najdeme o na dráze na velkém kotouči.
Trénujeme tím hmatovou paměť.
Učíme se na novém ScoolBoardu hmatem přemísťovat sněženky a rovnat je podle velikosti.
Když nám někdo píše na záda.
Když se dotýkáme různých věcí.
Když máme zavřené oči cítíme, že se nás někdo dotknul a umíme určit kde přesně.
Prozkoumáváme, jestli je to pravda.
Zkoušíme uhádnout, jaký obrázek nám kamarád kreslí na záda.
Kdo chce, zkouší kreslit i nohama.
Slavíme svátek s Tomáškem.
Čteme si pohádku Paleček a jeho kamarádi.
Pět prstů na ruce uzvedlo šišku. Kolik jich bude potřeba k uzvednutí kamaráda?
Cítí kamarád, že se někdo dotýká? Jak je mu to příjemné?
Může jeden prst bez podpory ostatních zvednout kostku a postavit komín?
Může jeden prst srovnat kostičky do řady?
Které dva prsty mohou stavět komín z kostek?
Zkoušíme všechny varianty spolupráce dvou prstů.
Pomocí střídání rukou zkoušíme rychlost stavby komínu. Slabikujeme názvy prstů a počet slabik zaznamenáváme stavbou kostek na sebe.
Slavíme svátek s Viktorkou.
Co se skrývá v krabici nám poví jedině náš hmat.
Najdi v krabici mezi všemi předměty stejný, jako je položený na krabici.
Zpět na přehled